ChatGPT w edukacji (warsztat online)

Edukacja Jutra – już dziś!
Dydaktyczny przewodnik po ChatGPT – ucz i oceniaj z AI!


W dobie dynamicznego rozwoju generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) znajomość narzędzi takich jak ChatGPT staje się nie tylko wsparciem w procesie dydaktycznym, ale także kluczową kompetencją przyszłości. Efektywność wykorzystania AI w edukacji zależy jednak od umiejętności precyzyjnego formułowania zapytań oraz świadomego dostosowywania modelu do specyficznych celów kształcenia.

Dowiedz się, jak wykorzystać ChatGPT do planowania interesujących treści kształcenia, prowadzenia angażujących zajęć dydaktycznych oraz efektywnego i szybkiego oceniania uczniów i studentów.

Szkolenie oferuje kompleksowe podejście do integracji ChatGPT w pracy dydaktycznej, prezentując sprawdzone metody wspomagające planowanie, realizację i ocenianie zajęć. Uczestnicy poznają najlepsze praktyki stosowane przez nauczycieli w Polsce i na świecie oraz zdobędą gotowe do użycia strategie i prompty, które ułatwią im codzienną pracę dydaktyczną.

W kontekście aktywności dydaktycznej narzędzia te pomagają w tworzeniu treści, które aktywizują i angażują uczniów i studentów w proces uczenia się. Umożliwiają m.in. łatwe i szybkie przygotowywanie materiałów dydaktycznych i zróżnicowanych form oceny, zapewniając różnorodność i dostosowanie do poziomu poszczególnych grup i uczestników, odpowiadając na zmieniające się potrzeby edukacyjne

Uczestnicy po zakończeniu warsztatu otrzymają pocztą elektroniczną certyfikat potwierdzający ukończenie kursu.


Termin: 25 kwietnia 2025, 10:00-15:00 (warsztat online).

Liczba godzin: 5 godzin z przerwą kawową.

Lokalizacja: warsztaty zdalne.

Grupa: do 30 osób.

Wykładowca: Prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Joanna Gotlib-Małkowska

Cena: 799 zł netto (982,77 zł brutto). Pracownikom finansowanym przez instytucje naukowe (lub inne jednostki finansowane ze środków publicznych) przysługuje zwolnienie z VAT.

Metody płatności: przelew na konto.

Zagadnienia:

Autorski program szkolenia oparty na wynikach najnowszych badań naukowych
w obszarze prompt engineering i zastosowaniu ChatGPT w edukacji na całym świecie obejmuje szeroki wachlarz metod, które uczestnicy będą mogli testować podczas warsztatu i niezwłocznie zastosować w swojej działalności dydaktycznej.

  1. Wprowadzenie do ChatGPT w edukacji
    • ChatGPT jako narzędzie wspierające dydaktykę
    • Przykłady wykorzystania AI w edukacji
  2. Jak uczniowie i studenci korzystają z ChatGPT?
    • Analiza sposobów używania AI przez uczniów i studentów
    • Zalety i zagrożenia związane z wykorzystaniem AI w nauce
    • Strategie efektywnego uczenia się z ChatGPT
  3. Jak nauczyciele wykorzystują ChatGPT?
    • Przegląd dobrych praktyk z Polski i świata
    • Wykorzystanie AI w różnych obszarach wiedzy – przykłady zastosowań
  4. ChatGPT w planowaniu dydaktyki
    • Wykorzystanie AI do projektowania zajęć dydaktycznych
    • Tworzenie efektów kształcenia i modyfikacja sylabusów
    • Generowanie materiałów dydaktycznych dostosowanych do różnych grup studentów
  5. ChatGPT w prowadzeniu zajęć dydaktycznych
    • Wyjaśnianie trudnych zagadnień
    • Upraszczanie skomplikowanych koncepcji dla różnych odbiorców
    • Wsparcie w interaktywnej dydaktyce i symulacjach edukacyjnych
  6. ChatGPT w ocenianiu i sprawdzaniu wiedzy
    • Automatyczne generowanie pytań egzaminacyjnych
    • Pytania wielokrotnego wyboru, prawda/fałsz, case studies
    • Weryfikacja poziomu zrozumienia treści przez uczniów i studentów
    • Tworzenie interaktywnych testów i quizów
  7. Personalizowany asystent dydaktyczny
    • Jak stworzyć AI Mentora, AI Tutora, AI Coacha.
    • Wykorzystanie AI do refleksji, współpracy i treningu biegłości
    • Praktyczne przykłady wdrożeń
  8. Praktyczne prompty dla nauczycieli
    • AI Mentor: informacja zwrotna
    • AI Tutor: bezpośrednie instrukcje
    • AI Coach: refleksja
    • AI Współpracownik: wzmocnienie współpracy zespołowej
    • AI Student: uczenie przez nauczanie
    • AI Symulator: przemyślana praktyka
  9. Tworzenie interaktywnych scenariuszy i symulacji
    • Gry edukacyjne z ChatGPT
    • Modelowanie scenariuszy edukacyjnych
    • Praktyczne ćwiczenia z interaktywnymi promptami
  10. ChatGPT jako narzędzie wsparcia nauczyciela
    • Generowanie konspektów i planów zajęć
    • Tworzenie materiałów edukacyjnych na różnym poziomie szczegółowości
    • Optymalizacja czasu pracy nauczyciela dzięki AI

Cele kształcenia

Po ukończeniu warsztatu uczestniczki i uczestnicy będą:

  • znali zasady działania ChatGPT oraz jego możliwości i ograniczenia w edukacji
  • analizowali sposoby korzystania z AI przez studentów oraz identyfikowali korzyści i zagrożenia związane z jej używaniem
  • znali przykłady zastosowania ChatGPT przez nauczycieli w Polsce i na świecie w różnych dziedzinach nauki
  • tworzyli efektywne prompty dostosowane do różnych zastosowań dydaktycznych
  • modyfikowali materiały edukacyjne odpowiednie dla różnych grup odbiorców
  • konstruowali pytania egzaminacyjne i testy z wykorzystaniem ChatGPT
  • projektowali interaktywne scenariusze edukacyjne oraz symulacje dydaktyczne
  • stosowali ChatGPT jako wsparcie w planowaniu, prowadzeniu i ocenianiu zajęć dydaktycznych
  • dostosowywali AI do personalizacji procesu nauczania, uwzględniając indywidualne potrzeby uczniów i studentów
  • wdrażali narzędzia AI do tworzenia angażujących aktywności edukacyjnych, w tym gier dydaktycznych i ćwiczeń interaktywnych
  • korzystali z ChatGPT jako asystenta dydaktycznego w różnych rolach, takich jak mentor, tutor, coach czy symulator
  • tworzyli sylabusy i efekty kształcenia. z wykorzystaniem AI
  • wykorzystywali ChatGPT do wspomagania wyjaśniania trudnych zagadnień i dostosowywania treści do różnych grup odbiorców
  • rozwijali u studentów umiejętność krytycznego myślenia poprzez analizę i ocenę treści generowanych przez modele językowe
  • uwzględniali AI w długoterminowym procesie nauczania i oceniania studentów

Dlaczego warto wziąć udział?

Podczas warsztatu uczestnicy otrzymają gotowe prompty do wykorzystania
w swojej pracy dydaktycznej oraz praktyczne zadania pozwalające na eksperymentowanie z AI w edukacji.

Po zakończeniu warsztatu uczestniczki i uczestnicy będą gotowi do świadomego
i efektywnego wdrażania ChatGPT w swojej pracy dydaktycznej
, zwiększając efektywność nauczania i zaangażowanie studentów.

Prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Joanna Gotlib-Małkowska

Profesor zwyczajny, nauczyciel akademicki, od 2002 roku związana z Warszawskim Uniwersytetem Medycznym, a od 2013 roku kierownik Zakładu Edukacji i Badań w Naukach o Zdrowiu Wydziału Nauk o Zdrowiu WUM. Kierownik wielu międzynarodowych projektów naukowych i dydaktycznych. Kierownik Projektu: „Innowacyjna Dydaktyka = Medycyna przyszłości: rozbudowa i unowocześnienie bazy dydaktycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w ramach KPO”.
Współpracuje z Fundacją Vital Strategies i Fundacją Bloomberg (USA), University of Murcia ( Hiszpania); Dublin City University (Irlandia); International Hellenic University (Grecja) oraz Urzędem Miasta St. Warszawy.

Wieloletnie doświadczenie dydaktyczne w zakresie prowadzenia zajęć dydaktycznych, m.in. z przedmiotów: Podstawy metodologii badań; Metodologia badań naukowych; Informacja naukowa; Rozpowszechnianie informacji naukowej, Planowanie i prowadzenie badań naukowych dla studentów nauk medycznych i nauk o zdrowiu.
Autorka wielu publikacji naukowych, w tym z obszaru wykorzystania ChatGPT w badaniach naukowych w medycynie i naukach o zdrowiu, publikowanych w międzynarodowym piśmiennictwie naukowym.
Pomysłodawczyni i realizatorka warsztatów z zakresu wykorzystywania generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) w działalności akademickiej dla studentów i nauczycieli akademickich Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

 

Data

25-04-2025
 

Udostępnij wydarzenie

Zapisz się do naszego Newslettera!
Zapisz się do naszego newslettera i otrzymaj 10% zniżki przy pierwszym zamówienia na jeden z naszych dwudniowych warsztatów, bieżące informacje dotyczące naszych produktów i usług oraz nowości ze świata bioinformatyki!
icon