
Codzienna praca naukowa to nieustanne wyzwania: ogromne ilości literatury do przeanalizowania, presja publikacyjna, trudności z formułowaniem myśli i konieczność dbania o nienaganny język. Nowoczesne narzędzia oparte na sztucznej inteligencji (AI) mogą Ci w tym wszystkim pomóc!
Zapraszamy na intensywny, praktyczny warsztat on-line, podczas którego odkryjesz, jak takie narzędzia mogą zrewolucjonizować Twój warsztat pracy. Krok po kroku, na żywo, przećwiczymy wykorzystanie zaawansowanej platformy AI, która stanie się Twoim osobistym wsparciem na każdym etapie pracy badawczej – od przeglądu literatury, przez pracę z wieloma plikami PDF i nie tylko, pisanie artykułów, parafrazowanie, po finalną korektę. Dowiesz się, jak skrócić czasochłonne zadania z kilku dni do kilku godzin. To nie jest teoretyczny wykład – to trening konkretnych umiejętności, które wdrożysz do swojej pracy od razu po zakończeniu spotkania.
Warsztat jest przeznaczony dla naukowców, doktorantów, studentów, analityków i wszystkich osób pracujących z dużą ilością tekstów naukowych, które chcą pracować wydajniej.
Uczestnicy po zakończeniu warsztatu otrzymają pocztą elektroniczną certyfikat potwierdzający ukończenie kursu.
Termin: 12 grudnia 2025, 13:00-16:00 (warsztat online).
Liczba godzin: 3 godziny z przerwą kawową.
Lokalizacja: warsztaty zdalne.
Grupa: do 30 osób.
Wykładowca: Prof. UAM dr hab. Łukasz Smaga.
Cena: 299 zł netto (367,77 zł brutto). Pracownikom finansowanym przez instytucje naukowe (lub inne jednostki finansowane ze środków publicznych) przysługuje zwolnienie z VAT.
Metody płatności: przelew na konto.
Zagadnienia:
Cele kształcenia
Po kursie uczestnik będzie:

Profesor uczelni w Zakładzie Statystyki Matematycznej i Analizy Danych na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pracuje naukowo w dziedzinach testowania hipotez statystycznych, analizy danych funkcjonalnych oraz teorii eksperymentu. Zajmuje się również zastosowaniami metod statystycznych, uczenia maszynowego i generatywnej sztucznej inteligencji w praktycznych zagadnieniach. Opublikował 60 artykułów naukowych w tym zakresie. Od wielu lat programuje w językach R i Python. Jest współautorem pięciu jego pakietów języka R dostępnych w repozytoriach CRAN i github. Doświadczony dydaktyk w zakresie rachunku prawdopodobieństwa, statystyki matematycznej i jej zastosowań. Współpracuje m.in. z pracownikami National University of Singapore, TU Dortmund University, Otto von Guericke University Magdeburg, Texas Tech University, Shiga University, Politechniki Poznańskiej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.