W przełomowym czasie dynamicznego rozwoju generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) kompetencje w zakresie efektywnego wykorzystania narzędzi, takich jak ChatGPT w środowisku akademickim, stają się kluczowymi kompetencjami przyszłości. Użyteczność treści generowanych przez ChatGPT w pracy naukowej i dydaktycznej zależy jednak ściśle od jakości stworzonych przez użytkownika instrukcji dla modelu. Umiejętność projektowania promptów (ang. prompt engineering) nie jest intuicyjna i wymaga od znajomości zasad skutecznej komunikacji z AI oraz zastosowania przemyślanej strategii, opartej na dowodach naukowych.
Udział w warsztacie, realizowanego według autorskiego programu szkoleniowego, poszerzy wiedzę i umiejętności uczestników w zakresie konstruowania promptów, oraz dostarczy im natychmiastowych, praktycznych rozwiązań w postaci 30 wzorców promptów sformułowanych jako gotowe do użycia formuły (Fundamental Contextual Statements, FCS), służące do wszechstronnego wsparcia w realizacji projektów naukowych i dydaktycznych, znacząco podnoszących jakość pracy akademickiej.
Uczestnicy warsztatu otrzymają 30 sprawdzonych wzorców promptów, gotowych do natychmiastowego użycia w codziennej pracy akademickiej. Prompty, dostępne zarówno w języku polskim, jak i angielskim, obejmą kluczowe obszary pracy akademickiej. W aspekcie działalności naukowej przygotowane prompty umożliwią szybką analizę literatury naukowej: przegląd, selekcję i identyfikację kluczowych publikacji, analizę treści oraz przyspieszą proces syntezy i konstruowania wniosków. Gotowe do użycia prompty ułatwią również komunikację naukową, ułatwiając dostosowanie treści do różnych grup odbiorców, wspierając zarówno współpracę interdyscyplinarną, jak i popularyzację nauki w sposób zrozumiały dla szerokiej publiczności. W kontekście aktywności dydaktycznej narzędzia te pomagają w tworzeniu treści, które aktywizują i angażują studentów w proces uczenia się. Umożliwiają m.in. łatwe i szybkie przygotowywanie materiałów dydaktycznych i zróżnicowanych form oceny studentów, zapewniając różnorodność i dostosowanie do poziomu poszczególnych grup i uczestników, odpowiadając na zmieniające się potrzeby edukacyjne. Uczestnicy po zakończeniu warsztatu otrzymają pocztą elektroniczną certyfikat potwierdzający ukończenie kursu.
Termin: 27 marca 2025, 10:00-15:00 (warsztat online).
Liczba godzin: 5 godzin z przerwą kawową.
Lokalizacja: warsztaty zdalne.
Grupa: do 30 osób.
Wykładowca: Prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Joanna Gotlib-Małkowska
Cena: 799 zł netto (982,77 zł brutto). Pracownikom finansowanym przez instytucje naukowe (lub inne jednostki finansowane ze środków publicznych) przysługuje zwolnienie z VAT.
Metody płatności: przelew na konto.
Zagadnienia:
Autorski program szkolenia oparty na wynikach najnowszych badań naukowych w obszarze prompt engineering obejmuje szeroki wachlarz metod, które uczestnicy będą mogli testować podczas warsztatu i niezwłocznie zastosować w swojej działalności akademickiej.
Cele kształcenia
Po ukończeniu warsztatu uczestniczki i uczestnicy będą:
Dlaczego warto wziąć udział?
Udział w szkoleniu to wyjątkowa okazja, aby poznać nowoczesne i zaawansowane techniki pracy z modelami językowymi, które mogą znacząco usprawnić działalność akademicką i zawodową. Program oparty na najnowszych badaniach naukowych zapewnia nie tylko solidne podstawy teoretyczne, ale przede wszystkim praktyczne narzędzia, które uczestnicy będą mogli natychmiast zastosować w swojej codziennej pracy. Warsztaty umożliwią rozwinięcie umiejętności precyzyjnego formułowania zapytań, dostosowywania odpowiedzi do specyficznych potrzeb oraz efektywnego wykorzystania potencjału modeli takich jak ChatGPT w interdyscyplinarnych projektach badawczych, dydaktyce i innych obszarach. To szkolenie to nie tylko inwestycja w wiedzę, ale także szansa na zbudowanie przewagi w dynamicznie rozwijającym się świecie sztucznej inteligencji.
Profesor zwyczajny, nauczyciel akademicki, od 2002 roku związana z Warszawskim Uniwersytetem Medycznym, a od 2013 roku kierownik Zakładu Edukacji i Badań w Naukach o Zdrowiu Wydziału Nauk o Zdrowiu WUM. Kierownik wielu międzynarodowych projektów naukowych i dydaktycznych. Kierownik Projektu: „Innowacyjna Dydaktyka = Medycyna przyszłości: rozbudowa i unowocześnienie bazy dydaktycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w ramach KPO”.
Współpracuje z Fundacją Vital Strategies i Fundacją Bloomberg (USA), University of Murcia ( Hiszpania); Dublin City University (Irlandia); International Hellenic University (Grecja) oraz Urzędem Miasta St. Warszawy.
Wieloletnie doświadczenie dydaktyczne w zakresie prowadzenia zajęć dydaktycznych, m.in. z przedmiotów: Podstawy metodologii badań; Metodologia badań naukowych; Informacja naukowa; Rozpowszechnianie informacji naukowej, Planowanie i prowadzenie badań naukowych dla studentów nauk medycznych i nauk o zdrowiu.
Autorka wielu publikacji naukowych, w tym z obszaru wykorzystania ChatGPT w badaniach naukowych w medycynie i naukach o zdrowiu, publikowanych w międzynarodowym piśmiennictwie naukowym.
Pomysłodawczyni i realizatorka warsztatów z zakresu wykorzystywania generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) w działalności akademickiej dla studentów i nauczycieli akademickich Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.